lördag 3 mars 2012

Ursäkta, igen..

Har varit väldigt oaktiv här på bloggen, har inte på bloggat på en vecka eller nåt sånt. Kanske varit borta tillochmed mera än det? ;s 
Hursomhelst har jag sportlov denna vecka, vi har varit i ylläs hela sportlovet. Alina och deras familj är också här, så det är riktigt kul faktist. Äh, berättar om varje dag enskilt, kan inte förklara allt här i ett x)

Lördag, 25.2
På morgonen vid halvniotiden startade vi hemifrån upp mot Ylläs. Mamma , jag och Lucas körde ensamma då pappa redan var uppe på jobbet här, så vi var lite osäkra på vägen men hittade nog tillsist till pappa och så körde vi fram med honom till vår stuga i äkäslompolo. c. 8-9 h i bilen alltså, tror vi bara packade upp sen här framme och gick ut på en promenad. Det om det.
Här sover min lillebror och jag :)


Söndag, 26.2
Vi kollade runt lite i byn och var och skida en bit också, fotade med Alina. Sen på kvällen for vi till en kompis som oxå e här å var där en stund :) Vi planerade även på dagen att åka och ränna slalom , och ägde inga egna slalomskidor men har länge velat ha egna och så sa jag åt pappa att han kan köpa dem som födelsedagspresent då jag ändå fyller nästa månad, så vi åkte in till Sportia och köpte ettpar K2 Twintip :-D





Måndag, 27.2
Slalombacken som gällde hela dagen. :)
Rände där på alla ställen i backarna med Alina, kul i hissen då finnarna förolämpar svenskar å så pratade jag och alina svenska påfllit i gondolhissen åså började finnarna å säga hur vi kan prata svenska och så sa de att om vi bara visste va vi pratar om dem.. så sa jag nåt påflit på finska åt alina å så började de gapskratta och ropa att de förstod ju allt x) Skitbra är jag att förklara men ja. Det om den dagen :) 
Nån bild då jag var ute på morgonen. :)

 Tisdag, 28.2 
Orkade inte och ränna då det var snöstorm å så  blåste som sista dan. 
Packade istället bikinin i väskan och drog till Levi för att simma ;) Hände vell inte så mkt, åt vid Hesburger och kollade lite runt i Levi, glömde såklart kameran hemma så inga bilder därifrån -.- Lånar en bild från simhallens hemsida istället :D Fryste otroligt mycket, vet inte hur det kmr sig men aa.. Hittade ingen bättre bild :S men får duga. x) 

Onsdag, 29.2
Slalombacken idag. :) 
Rände först med alina , å sen skulle mamma testa på att ränna ner uppifrån toppen.. hahha , säger inget mer omdet. Tog 1 h för henne att komma ner men bra att hon lever :D .. Sen så ringde alinas mamma å sa att alina hade krockat med nån och hade ont i handen, och det slutade med en bruten , gipsad hand :( Dessutom höger hand ännu och hon kan knappt skriva ordentligt.. stackarn :c men det blir ju bra sen :) sen på kvällen var det discoo, for dit med Alina , sen kom hon till oss då våra föräldrar gick ut. Kollade filmen jag saknar dig, 7kt bra ! Halv tretiden så blev vi trötta och skulle bara lägga ner oss och vila en stund men så somna vi båda och så sov hon då natten här. :D 

Torsdag, 1.3
Sov till halva dan ungefär med alina, å så for de hem. Denna dan chillade jag bara och vilade, lyssnade på musik. Var på s.k huskyajelu, betyder att huskyhundar drar en i en släde :D skriver inget mera om det, lägger flera bilder på det istället . :) 
              Jaha, å så går det inte att ladda upp fler bilder.. Sätter dem i ett nytt inlägg istället då. x) 

Fredag, 2.3 
Mamma väckte mig halv 10 och hade bestämt att vi ska ut och skida. Blev en 10 km lång sträcka, resultat = värkande rygg och sjukt vänster cp ben.. ne , men det e alltid nåt fel i mitt vänstra ben. Var tillbaka vid ett tiden , då tror jag jag duschade och sen så for vi till sportia, och därifrån köpte jag en puma tröja, en typ gröngullimefärgad eller nåt liknande :D Sen for vi till en annan butik och där köpte jag och min lillebror två huskyhundar, alltså som nallebjörnar då , supersöt <3 ;'D haha , vet inte sist när jag har köpt nåt sånt, men jaaa. nu på kvällen har jag bara packat osv, och så imorgon så börjar vi åka hemåt... Det om det :) 


Sätter upp bilder från Ylläs på min facebooksida, ni som har mig som vän där kan ju titta därifrån, och ni andra får nöja er med dessa. :) 

// Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar